تبلیغات
خانوم خانوما - 10 گام برای داشتن روح و جسم سالم
 
خانوم خانوما
, عکس های خنده دار ,انواع فال و طالع بینی ,عکسهای جالب و دیدنی , اس ام اس های جدید , مطالب جالب و خواندنی , عکسهای بازیگران, گرد
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک         
درباره وبلاگ


با سلام

برای تبادل لینك با ما ابتدا مارا با نام
خانوم خانوما
khanoomkhanoma.mihanblog.com

لینك كرده و لینك خود را ارسال كنید در اولین فرصت لینك شما تایید خواهد شد

خوشحالیم که پس از سه سال همراهی با شما همواره با ما و در کنار ما بوده اید



مدیر وبلاگ : مریم

group of cheerful ده گام موثر برای داشتن روح و جسم سالم

 برای این که سالم و تندرست باشید لازم نیست دست به کارهای محیرالعقول و شاق بزنید. چند کار ساده و روزمره نیز سلامتی روح و جسمتان را تضمین می‌کند، مثل پیاده‌روی روزانه، دیدن فیلم، یک پیاله ماست و غیره.
در این مقاله چند گام موثر را برای سالم زیستن به شما معرفی می‌کنیم. گام به گام با ما باشید.

 برای این که سالم و تندرست باشید لازم نیست دست به کارهای محیرالعقول و شاق بزنید. چند کار ساده و روزمره نیز سلامتی روح و جسمتان را تضمین می‌کند، مثل پیاده‌روی روزانه، دیدن فیلم، یک پیاله ماست و غیره.
در این مقاله چند گام موثر را برای سالم زیستن به شما معرفی می‌کنیم. گام به گام با ما باشید.

 

پیاده روی کنید تا حال و هوایتان عوض شود
ورزش و پیاده‌روی به زن‌ها انرژی و شادی مضاعف می‌دهد. روزانه ده دقیقه پیاده‌روی کنید تا حال و هوایتان عوض شود.
ورزش سبک و منظم انرژی شما را به میزان ۲۰ درصد افزایش و ۶۵ درصد از خستگی‌هایتان را کاهش می‌دهد.

تغذیه‌ی سالم برای چشمان سالم
چشم‌های ما پنجره‌ای به روی تمام زیبایی‌های جهان هستند پس لازم است برای حفظ سلامت آن‌ها تلاش کنیم. نتایج پژوهش‌های دانشگاه Tufts آمریکا که در سال ۲۰۰۷ و در The American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید نشان می‌دهد مصرف زیاد مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالا دارند مثل سیب زمینی یا غلات تصفیه شده خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری را بالا می‌برد. این بیماری عامل اصلی نابینایی در افراد سالخورده محسوب می‌شود.
توصیه می‌کنیم به جای سیب زمینی، بروکلی یا سیب زمینی شیرین میل کنید. این مواد غذایی مفید سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن و ویتامین C می‌باشد که خطر این بیماری را کاهش می‌دهند.

فیلم خنده دار ببینید و از ته دل بخندید
چند دقیقه خندیدن میزان هورمون اندورفین را بالا می‌برد و میزان ترشح هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان می‌دهد دیدن یک فیلم خنده دار میزان هورمون‌های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین را به ترتیب ۳۹ و ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

امان از نوشابه‌های انرژی‌زا
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد نوشیدنی‌های انرژی‌زا بیشترین آسیب را به مینای دندان می‌رسانند. هیچ چیز جای آب را نمی‌گیرد. فقط دونده‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای که به مدت بیش از یک ساعت ورزش سنگین انجام می‌دهند نیاز به مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا دارند.

از شر شکم‌های قلمبه خلاص شوید
نتایج پژوهش جدیدی که در مجله‌ی Neurology به چاپ رسیده نشان می‌دهد چربی‌های دور شکم که بیشتر بعد از چهل سالگی انباشته می‌شود خطر زوال عقل را در ۷۰ سالگی بیشتر می‌کند. بزرگ بودن دور شکم همچنین خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز بالا می‌برد. برای خلاص شدن از چربی‌های دور شکم و یا کوچک‌تر کردن آن میزان کالری‌های دریافتیتان را کاهش دهید و تا می‌توانید دانه‎های کامل میل کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد چاقی که دو توصیه بالا را در پیش می‌گیرند کمر باریک‌تر از افرادی می‌شوند که همیشه در رژیم به سر می‌برند اما از دانه‌های تصفیه شده (بدون سبوس) استفاده می‌کنند.

حواستان به میزان کلسترول خونتان باشد
اگر تصور می‌کنید کلسترول خونتان بالاست حتماً به پزشک مراجعه کنید. به عقیده‌ی محققان دانشگاه میشیگان امریکا ۴۵ درصد افرادی که کلسترول خونشان بالاست با چند بار مصرف داروهای لازم می‌توانند کلسترول بد را تا ۱۵ درصد کاهش دهند.
متخصصان توصیه می‌کنند روزانه ۱۰ تا ۲۵ گرم فیبر محلول در آب مصرف کنید. یعنی مواد غذایی مفیدی مثل جو دو سر، حبوبات، میوه و سبزیجات.

ماست بخورید دندان‌هایتان کیف کنند
محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که به طور مرتب مواد غذایی حاوی اسیدلاکتیک مانند ماست مصرف می‌کنند کمتر دچار مشکلات لثه و عفونت‌های مربوط به افتادن دندان می‌شوند.
توجه داشته باشید عفونت و بیماری‌های دهان و دندان حتی می‌تواند به بیماری‌های قلبی منجر شود. ماست مانع رشد و گسترش باکتری‌های مضر دهان می‌شود.

قهوه برای مقابله با سرطان تخمدان
نتایج پژوهش‌های محققان مدرسه‌ی پزشکی هاروارد نشان می‌دهد مصرف کافئین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زن‌های یائسه را کاهش دهد. با وجود این توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار تا جایی که می‌توانند مصرف قهوه را محدود کنند و یا این که قهوه‌ی بدون کافئین بخورند.

اگر چاق هستید به فکر کاهش وزن باشید
نتایج یک نظر سنجی در کانادا نشان می‌دهد ۸۰ درصد کانادایی‌ها در آرزوی لاغری هستند و ۴۶ درصد آن‌ها معتقدند اضافه وزنشان نتیجه‌ی استرس زیاد است. در هر حال توجه داشته باشید که چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را بالا می‌برد.
اگر دلتان می‌خواهد لاغر شوید و به تنهایی از عهده‌ی آن بر نمی‌آیید به پزشک مراجعه کنید. نتایج پژوهشی که در Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که هر ماه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورت حضوری یا تلفنی مشاوره‌ی لاغری می‌گیرند بیشتر از افرادی که به تنهایی قصد لاغری دارند وزن کم می‌کنند. متخصصان تغذیه بهترین راهنمای لاغری هستند.

لطفاً اعصابتان را خرد نکنید
عصبانیت و تندخویی فشار خون و ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه ابتلا بیماری‌های قلبی و افسردگی ردخور ندارد. حرص نخورید و عصبی نشوید. راه حل‌هایی برای آرامش اعصابتان پیدا کنید. دعا کنید. نفس عمیق بکشید. از تنش دوری کنید. مدیتیشن انجام دهید. خلاصه حرص نخورید.





نوع مطلب : سلامت روح و روان، 
برچسب ها : مقابله با سرطان، فشار خون، سلامتی روح و جسم، جسم سالم، تغذیه‌ی سالم، روح و جسم سالم،
لینک های مرتبط :

دوشنبه 12 فروردین 1392
سه شنبه 2 خرداد 1396 10:56 ب.ظ
Whats up very cool blog!! Man .. Beautiful ..
Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds additionally?
I'm glad to search out numerous useful info right here in the submit, we need work out more
strategies in this regard, thank you for sharing.
. . . . .
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:50 ق.ظ
Hi! Do you use Twitter? I'd like to follow you
if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog and
look forward to new posts.
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:19 ق.ظ
Hello there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success.
If you know of any please share. Kudos!
شنبه 12 فروردین 1396 06:14 ب.ظ
If some one needs expert view concerning blogging afterward i suggest him/her to visit this blog, Keep up the fastidious job.
جمعه 20 اردیبهشت 1392 07:36 ق.ظ
روزبخیر از سایت بازارها وبلاگ شما رو بازدید کردم و بنظرم مطالب شما میتونه توی سایت ما جهت مطالعه هزاران کاربر روزانه دیده بشه اگر علاقمند هستید لطفا توی سایت عضو بشید و مطالب خودتون رو توی گروه معرفی وب ها -> فرهنگی وهنری بصورت اگهی درج کنید چنانچه مطابق با قوانین و سیاستهای سایت باشه منتشر و در نتیجه بازدید روزانه شما افزایش خواهد یافت باعث خوشحالی خواهد بود اگر لینک آدرس ما رو هم توی وبلاگتون بزارید
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 06:00 ب.ظ
به دوستای وبلاگیم سر زدم اما تو بی معرفت بهم سر نمیزنی یه سری به من بزن و آدرس وبلاگت را تو سایت من ثبت کن اگه نیای منم دیگه بهت سر نمیزنم
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 11:55 ق.ظ

سلام خوبی؟وبلاگ قشنگ و زیبایی داری من که از وبلاگت خوشم اومد دوست دارم بیشتر باهات آشنا بشم یه سر هم به من بزن منتظرت هستم
دوشنبه 12 فروردین 1392 01:58 ب.ظ
سلام

وبلاگ خوشملی داری به منم سر بزن
دوشنبه 12 فروردین 1392 01:57 ب.ظ
سلام
جالب بود
برام نظر بدین
یادتون نره
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :